synd sms




Idag (onsdag) när jag står och fixar hästen så får jag ett sms av Sara, som har stallvecka å bor på jälla, som lyder:
"Jennie jag har syndat igen, jag åt på Mc Donalds :( (A) Vi måste verkligen springa när ja kommer hem:S"
Vi har ju nämligen börjat en ny mer hälsosam livsstil, där inge Mc Donalds är tillåtet:P
Efter några minuter kommer ett till sms:
"+ massa kakor(A) inte bra men rostisarna är slut så jag har inget val:O"
Rostisarna är alltså vitt rostbröd med marmelad som hon äter i stället för mat:P
Hon erkänner senare att hon även ätit en stor godispåse och chips...

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej tjejen!



Du jag tycker att du ska unna dig själv, eller att ni ska unna er själva att äta saker som är gott. Jag har levt med ätstörningar i MÅÅNGA år nu, och tro mig. Livet handlar ju om att må bra, att leva och ha kul. DU (ni) lever ju bara en gång, varför inte bara njuta av att äta. När man tar bort saker som godis, mcd mat och allt sånt så blir inte livet lika roligt. Tro mig, mat är en väldigt stor del här i livet. Man kan äta ALLT men i lagom mänd. Du är supersmal och visst kan du ta bort onyttiga saker om du tycker de, men satsa då på att äta MYCKET men nyttig mat, då mår du både bättre och trivs bättre med din kropp. Nån kg på dig skulle inte skada Jennie! Satsa på att äta mycket fisk, som lax det finns mycket bra fetter i fisk, och avokado, ät nötter. Där har du några nyttiga alternativ, men för guds skull, förbjud dig inte att äta saker som du tycker om. Det handlar om att njuta. Tänk på att du ska orka med stallet och att rida. Har du nån gång tänk på att äta saker som är gott gör en glad? Om du skulle rida när du är på dåligt humör brukar ofta ridningen inte gå nå vidare, eller hur? Men om du ätit och är nöjd och belåten och på bra humör, ja då smittar det ofta av sig till hästen, och ridturen blir lyckad.

Du är värd att äta goda saker. Satsa på att äta regelbundet och nyttig mat som bas, så kan du småäta godis, chips och macd mat o.s.v. sen när du blir sugen på de.



Många kramar Louise och Cicornia!

2009-08-22 @ 13:40:30
URL: http://tsclouise.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej tjejen!



Du jag tycker att du ska unna dig själv, eller att ni ska unna er själva att äta saker som är gott. Jag har levt med ätstörningar i MÅÅNGA år nu, och tro mig. Livet handlar ju om att må bra, att leva och ha kul. DU (ni) lever ju bara en gång, varför inte bara njuta av att äta. När man tar bort saker som godis, mcd mat och allt sånt så blir inte livet lika roligt. Tro mig, mat är en väldigt stor del här i livet. Man kan äta ALLT men i lagom mänd. Du är supersmal och visst kan du ta bort onyttiga saker om du tycker de, men satsa då på att äta MYCKET men nyttig mat, då mår du både bättre och trivs bättre med din kropp. Nån kg på dig skulle inte skada Jennie! Satsa på att äta mycket fisk, som lax det finns mycket bra fetter i fisk, och avokado, ät nötter. Där har du några nyttiga alternativ, men för guds skull, förbjud dig inte att äta saker som du tycker om. Det handlar om att njuta. Tänk på att du ska orka med stallet och att rida. Har du nån gång tänk på att äta saker som är gott gör en glad? Om du skulle rida när du är på dåligt humör brukar ofta ridningen inte gå nå vidare, eller hur? Men om du ätit och är nöjd och belåten och på bra humör, ja då smittar det ofta av sig till hästen, och ridturen blir lyckad.

Du är värd att äta goda saker. Satsa på att äta regelbundet och nyttig mat som bas, så kan du småäta godis, chips och macd mat o.s.v. sen när du blir sugen på de.



Många kramar Louise och Cicornia!

2009-08-22 @ 13:40:50
URL: http://tsclouise.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hejsan min blogg handlar om mitt liv efter min mammas och lilla systers död och om en stark och glad tjej ifrån Värmland :)



Följ min blogg på Bloglovin så kommer jag följa din =)

http://jenniiifeer.blogg.se

2009-10-15 @ 15:13:50
URL: http://jenniiifeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0